ინტეგრირებული გაკვეთილი

   ინტერგრირებული გაკვეთილი  სრულიად განსხვავდება ტრადიციული გაკვეთილისაგან. მოსწავლეები გაკვეთილზე მთელ რიგ აქტივობებს ანხორციელებენ, რაც ხელს უწყობს მათ დაინტერესებასა და უნარ-ჩვევების განვითარებას. სწორედ არსებული პრობლემიდან გამომდინარე , კერძოდ მოსწავლეების არასწორი ინფორმირების შედეგად 23 თებერვლის გაუაზრებლად მილოცვამ გადაგვაწყვეტინა მე და ქართულის მასწავლებელს, ისტ-ის დახმარებით დაგვეგემა და ჩაგვეტარებინა ისეთი გაკვეტილი , რომელიც დაეხმარება მოსწავლეს, თავად გამოიტანოს დასკვენები არსებული პრობლემის შესახებ.

აქტივობა 1. თანამშრომლობა , დაგეგმვა, ცოდნის გაზიარება, გაკვეთილზე დაგეგმილი აქტივობების განხილვა, მასალის შერჩევა, გაკვეთილის გეგმის შემუშავება, შეფასების რუბრიკის ერთობლივად შემუშავება ; მე და ქართულის მასწავლებელმა სწორედ ამ მიდგომებით ვიმუშავეთ, ჩამოვაყალიბეთ ზუსტი გეგმა,  ასევე გავწერეთ, რომელ აქტივობას რამდენი დრო დასჭირდებოდა , განვიხილეთ თვალსაჩინო რესურსების აქტივობა.
გაკვეთილის ძირითადი  პარამეტრების დაგეგმვის შემდეგ  დავაზუსტეთ გაკვეთილის 

მიზნები :

ისტორია 

  • ჩამოუყალიბედეთ მოსწავლეებს წარმოდგენა , რატომ  მალავდნენ ისტორიულ ფაქტებს  საქართველოში საბჭოთა რეჟიმის დროს;
  •   ჩამოუყალიბდეთ კრიტიკული მიდგომა წარსულის შესახებ არსებული ინფორმაციისადმი
  •  განუვითარდეთ ურთიერთობის , კომუნიკაციის , დისკუსიის სწორად წარმართვის უნარი
  •   განუვითარდეთ მიღებული ინფორმაციის განზოგადების , სინთეზის და დასკვნების გამოტანის უნარიკონკრეტული    
ქართული       
  • მსჯელობის, არგუმენტაციის, ანალიზისა და სინთეზის, შეფასების უნარების გამომუშავება;
  •  უცხო ტექსტის წაკითხვა, წვდომა, გაანალიზება;
  •  მხატვრული ტექსტის ანალიზი, მხატვრული სახეების გახსნა; ავტორის დამოკიდებულების ამოცნობა;
  •  საკუთარი მოსაზრებისა და დამოკიდებულების გადმოცემა.
  •  ლიტერატურული ტექსტისა თუ სტატიის დაკავშირება ისტორიულ ფაქტებსა თუ მოვლენებთან;
  • პრობლემურ საკითხზე მსჯელობის უნარების გამომუშავება


 თემა
”პარადოქსების პირისპირ” და შევარჩიეთ კლასში მუშაობის ძირითადი ფორმები , ისტორია - მოვამზადებდი პრეზენტაციას თემაზე ”რას ”ულოცავენ” ბიჭებს 23 თებერვალს?” , ქართულის მასწავლებელთან ერთად მოვიძიე უცხო ტექსტები , კოლაუ ნადირაძის, იუნკერების, 23 თებრვლის ”გახსენება -ტრადიციების ” შესახებ . ქართულის მასწავლეებლმა იმუშავა  კითხვარზე, რომელიც თან დაერთვებოდა ტექსტებს და  დაეხმარებოდა მოსწავლეებს უცხო ტექტსი უკეთ გააზრებაში, ჩვენ კი საშუალებას მოგვცემდა  შეგვეფასებინა-  რამდენად გაიაზრეს  მოსწავლებმა  ტრქსტი, როგორ მსჯელობს, რა ახალი ცოდნის აგება მოახდინეს წინარეცოდნაზე?!  ;
აქტივობა 2.გაკვეთილის გეგმა 

 გაკვეთილის მსვლელობა -პროცესი 

აქტივობა 3.
 გონებრივი იერიში  (5 წუთი) . რა არის ისტორიული ფაქტი და ყოველთვის ჭეშმარიტებას გადმოგვცემს თუ არა ისტორიის ფურცლები? იცვლება თუ არა ისტორიული ფაქტების ინტერპრეტაცია, ამ ფაქტებისადმი დამოკიდებულება? და რაზეა ეს დამოკიდებული? რატომ ხდება ეს ცვლილებები?
. მსგავსი აქტივობა ხელ უწყობს შემოქმედებით აზროვნების, საკუთარი აზრის გამოთქმის, ინფორმაციის დახარისხების , მსჯელობა-ანალიზის, შეფასების უნარ-ჩვევების განვითარებას)
აქტივობა 4  -
წინარე ცოდნის გააქტიურება(7წთ) (სლაიდშოუ- თებერვლის მოვლენების გახსენება)
 თვასაჩინოების ჩვენების შემდეგ ვსვამთ შეკითხვას რამ გამოიწვია მათი ყველაზე მეტი დაინეტერსება და რატომ?! მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს , ვმუშაობთ პრინციპით ”ყველა მოსაზრება მისაღებია ”მოსწავლეები აფიქსირებენ მოსაზრებას, რომ არის გარკვეული საზოგადოების ნაწილი , რომელიც არ ფლობს ზუსტ ინფორმაციას ამ დღის შესახებ, ასევე ისინი ხედავენ პრობლემას, რამენად შეიძლება არ ცოდნამ ”დააზარალოს” საკუთარი ქვეყნის წარსული, აკეთებენ შედარებას 1921 წლის ოკუპაციას და 2008 წლის ოკუპაციას შორის , მსჯელობენ წითელი არმიის ”ხვედრით წილზე”საკუთარის სამშობლოს ოკუპირებული ტერიტორიების მაგალითზე , მაგრამ იბადება შეკითხვა, დღესაც კი რატომ ვერ და არ ხედავს საზოგადოების გარკვეული ნაწილი ამ დღის ტრაგიკულობას ?!

აქტივობა 5 . ჯგუფური მუშაობა. (10წუთი) (თანამშრომლობითი სწავლება,ხელს უწყობს მოსწავლეთა უშუალო კომუნიკაციას და ინტერაქციას.როდესაც სწავლა ერთობლივად იგეგმება , რესურს ნაწილდება,ურთიერთდახმარებას აქვს ადგილი,მოსწავლეები ეუფლებიან ისეთ კომუნიკაციის უნარებს , როგორიცაა კითხვის დასმა, მოსმენა,საუბარი, ახალი გადაწყვეტილების მიღება, ხელს უწყობს თანამშრომლობითი უნარების განვითარებას-სხვისი აზრის და შეხედულებების პატივისცემა, საერთო გამოცდილებიდან იძენს ახალ ცოდნას, კოგნიტური და სოციალური ასპექტები ერთიანდება ) ,კლასი დავყავით ხუთ ჯგუფად,  ჯგუფებს დავურიგეთ ტექსტები (კოლაუ ნადირაძის ,,25 თებერვალი’’; ნაწყვეტი მიხეილ ბასილაძის სტატიიდან: ,,დაუმარცხებელი ასეული’’ - გაზეთი ,,24 საათი’’, 20.03.2012) თანდართული კითხვებით. მათ უნდა გაიაზრონ ტექსტი და
კითხვების დახმარებით ჩამოაყალიბონ სათქმელი. ტექსტში წარმოდგენილი ფაქტები უნდა დააკვაშირონ წინარე ცოდნასთან ქართეულში - სიმბოლისტები და მათი ბიოგრაფიები, ისტორიაში - თებერვლის მოვლენები)
აქტივობა 6.გუნდები წარმოადგნენ შედეგებს ზეპირი პრეზენტაციის სახით. (10 წუთი)
აქტივობა 7 დისკუსია ფორუმი  (10 წუთი) დავალების პრეზენტაციის შემდეგ  ჯგუფის წევრები გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს და არგუმენტებით ამყარებენ საკუთარ შეხედულებებს
აქტივობა 8. შეფასება , დავალების მიცემა (წუთი) 
მოიძიონ ინფორმაცია 8 მარტის შესახებ;

5 Response to "ინტეგრირებული გაკვეთილი "

  1. ninomasurashvili says:
    March 20, 2014 at 11:23 AM

    ნინო, სიამოვნებით დავესწრებოდი ამ გაკვეთილს, უმნიშვნელოვანესი თემა და მიზანდასახული აქტივობები... ყოჩაღ!!!

  2. ნინო აბულაძე (ისტორიის მასწავლებელი) says:
    March 20, 2014 at 12:11 PM

    დიდი მადლობა ნინო, ძალიან სასურველი სტუმარი ხარ ჩემთვის , შენი შეფასებაც მნიშვნელოვანია

  3. maia says:
    March 20, 2014 at 12:55 PM

    არაჩვეულებრივი ნინიი <3 რაღა უნდა შეგიფასო? ;) მილიონი ათიანი გეკუთვნიის <3

  4. ალამდარი says:
    March 20, 2014 at 1:59 PM

    ძალიან კარგი, საათივით აწყობილი გაკვეთილია, დავალებაც მშვენივრად შერჩეული.ნამდვილად, არა მხოლოდ კარგი ისტორიკოსი, არამედ უძლიერესი პედაგოგი ხართ, საკუთარ საქმეზე ფანატიკურად შეყვარებული, შემოქმედი,

  5. ნინო აბულაძე (ისტორიის მასწავლებელი) says:
    March 21, 2014 at 12:30 PM

    დიდი მადლობა , თქვენი შეფასება ჩემთვის ყველაზე დიდი მოტივაციააა

Post a Comment